Контроль під прикриттям або місія “Таємний пасажир” 👌🏻
Водії не видають квитки, або ж видають старі чи недійсні квитки, а пасажири натомість отримують штраф. Що робити пасажиру в таких випадках, як убезпечити себе та довести свою правоту? Ми отримували від вас багато таких звернень, тому з січня у громадському транспорті під виглядом звичайних пасажирів працюють контролери ЛКП “Львівавтодор”.
Таємні контролери – це залучені до “секретної місії” працівники відділу контролю, головним завданням яких є документування порушень з боку водіїв та пасажирів.
Вони одягнені в цивільний одяг, а не добре впізнавану форму з шевронами, тож завдяки цьому не відрізняються від звичайних пасажирів та спостерігають реальну картину – хто з водіїв чемно видає квитки за готівковий проїзд, а хто – зловживає, які пасажири сумлінно оплатили за проїзд, а які – їдуть “зайцем”. Їх ніхто не бачить, але вони все тримають під контролем. Це сприяє підвищенню відповідальності, як серед водіїв, так і пасажирів.
✔️Покращення якості обслуговування, комфорту та безпеки для пасажирів
“Таємні пасажири” не просто фіксують порушення водіїв, вся зібрана інформація передається для реагування спершу перевізникам для проведення відповідної роботи з водіями, а далі – в управління транспорту та департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міськради – для забезпечення контролю за усуненням зловживань.
Наразі “таємний контроль” задокументував такі основні типи зловживань з боку водіїв.
Зловживання з квитками :
– невидача водіями квитків пасажирам при оплаті. Задокументувавши кілька таких випадків контролери викликали представників поліції, які склали на водіїв протокол за ст. 51 КУпАП, адже отримання грошей водієм та невидачу квитків підлягає під ознаки адміністративного правопорушення за цією статтею.
– водії просять пасажирів повернути квитки при виході з транспорту та потім повторно видають ці старі квитки;
– водії друкують квитки наперед, внаслідок чого квитки стають недійсними при “зміні кола”.
Також:
– не зупиняються на зупинці або на вимогу;
– водії розмовляють по телефону під час руху, що впливає на безпеку руху;
– куріння в салоні під час руху.
Загалом від 26.01.2024р. по 29.01.2024р. “таємними пасажирами” зафіксовано майже чотири десятки фактів порушень водіями.
Тобто, одне з найпоширеніших порушень, яке фіксують наші таємні контролери, – коли водії “забувають” видати пасажирам квитки з QR-кодом. Робота таємних контролерів спонукатиме відповідально ставитися до своїх обов’язків. Адже прозорий облік оплат – не тільки покращення якості транспорту та якості послуг перевезення, це також прозора сплата податків, а відповідно – підвищення обороноздатності країни. Що важливо для водіїв – прозорий облік оплат дозволить підприємствам-перевізникам збільшити водіям офіційну зарплату.
Перевізники поінформовані про кожне порушення для проведення дисциплінарно-виховної роботи з водіями. Але просимо вас, пасажири, так само вимагати квитки у водіїв та перевіряти при отриманні актуальні час та дату друку квитка, адже квиток – підтвердження вашої оплати за проїзд при контролі.
✔️Покращення дисципліни оплат за проїзд
Пасажири, їхати “зайцем” – не ок. Натрапляючи на злісних порушників, наші “таємні пасажири” викликають контролерів у спецформі, які намагаються оперативно прибути на місце для документування факту і накладення штрафу. Заплатити за проїзд дешевше, ніж за штраф.
Пам’ятайте, сумлінно оплачуючи за проїзд, ви допомагаєте наповнювати бюджет країни податками, кошти якого в час війни передусім спрямовуються на потреби війська. Адже лише спільними зусиллями можемо змінити ситуацію на краще, а громадський транспорт зробити якіснішим та комфортнішим.
Окремо дякуємо тим свідомим і відповідальним водіям, які сумлінно видають квитки та попереджають пасажирів про необхідність збереження квитка для уникнення штрафу. Ви є позитивним прикладом для своїх колег, спасибі вам!